Alla inlägg under juli 2009

Av Louise samuelsson - 16 juli 2009 18:27

nu e jag ju ur min dåliga period med att må dåligt hoppas jag ...ha ju mått dåligt nästan hela detta året...

när man inte mår bra säger man saker man kanske inte alltid menar...man tror att hela världen vill en illa..man fattar det nu när man mår bra..

idag såg jag en person på freeeport som jag saknat ..fick många tankar i huvet...ville gått fram o prata men jag backa eftersom personen nog inte hade velat det...kanske en dag kan vi prata igen  hoppas det i alla fall....hade jag vart starkare tidigare hade jag gjort ngt men jag blev sårad och gav igen moget jaja..sån va jag nu e det andra bullar hoppas att jag väx te mej lite nu ialla fall,,hoppas hon får ett bra liv det förtjänar hon.

Jag önskar att vissa ord aldrig blev sagda men lätt o vara efterklok..jag var lägnst nere på botten och jag orkade inte ta mej upp...för en månads sen kom en stark man o drog upp mej o ruska tag i mej o sa nu får du skärpa dej lollo...du lever bara en gång och gör ngt åt det...jag vakna men tyvärr vissa grejer var för sent....så nu har jag börjat bygga upp mitt liv..jag önskar du kunde komma förbi mej o knacka på dörren o vi kunde prata ut....saknar dej!!!

Nu har jag ringt brottsoffermyndigheten flera ggr men jag får inte ngt vettigt svar alls ..nu vill jag ha svar ngt måste hända efter tio år ..dom blev ju dömda ..men det känns som om det e jag som fick värsta straffet trots att jag var brottsoffret ....jag såg den ena personen på catepilar för nån vecka sen...hade det vart för några månader sen hade jag svimmat ,,,nu bet jag ihop tänkte på min väns fina ord ..carpe diem...men jag grät på kvällen o tänkte tbka...såg i hennes ögon tt hon skämmdes..henne e den enda av de 6 jag kom ihåg för hon var värst....vet att hon blev dömd för det hon o dom gjorde...men känns som om dom kom lindrigt undan mot vad jag haft det...om dom bara visste va de gjort ....men dom var bara 16 år puh.. 


Av Louise samuelsson - 15 juli 2009 22:47

jaha nu e man här igen...jag o eva vart o shoppat på ica maxi idag wow..hehe coolt..deet e så skänt att få kommit igång o arbetsträna lite jag älskar det...min handledare sa idag att jag  lät gladare i telefonen..undrar så när min omskolning ska få komma jag väntar o väntar snart e jag 50...ska träffa en coach eller vad det hette som skall hjälpa mej o välja inrktning..vem guud vad vill jag??? dom tycker jag skall läsa in gymnasiet först...puh jag e ju inte så bra på plugga presis..jag kunde göra det på distans eller vad det hette..undra om jag har självdisiplin te det..vet inte vad jag vill me ngt..imorn kl 9 ska jag ta nytt crp och ev få kortison i 2 fingrar men jag tror inte det behövs för jag har konstigt nog inte haft nån smärta alls i händerna på ett tag nu...men dom vill kolla mitt crp igen eftersom det alltid e högre,,sedan ville dom kolla mitt socker igen eftersom det inte var så bra sist..men jag har inte fått nån kallelse eller ngt ....men det kommer väl..jag har ialla fall bestämt mig för att inte äta cellgifterna..oj vad det lät men det var ngt för lederna....mina leder känns bra för tillfället..jag har inte haft nån ångest på ett tag ..tänk om allt e på väg o vända....?++ tänk om jag ska ta o våga prova nu me d vikten när jag börjat må så mkt bättre...?? Några i mitt liv ni vet vilka ni e ...har fått mej på bättre köl,,,,, fått mej o känna mej betydelsefull....tack!!


Av Louise samuelsson - 15 juli 2009 09:57

Igår kväll fick jag pratat med en av mina bästa kompissar jag hade när jag bodde i uddevalla..Titti..den spralliga underbara tokiga coola som jag avgudade så...vi hade så mkt kul ihop...

men hela min barndom var en lögn jag ljög om allt för att klara mej...

Ville ha kärlek ville ha uppmärksamhet ..fick inte nåt fick bara glåpord hur ful jag var bla bla av min egna familj..asså inte av min syster henne dyrka jag ,,,,pappa var bara arg jämt...vi var aldrig på semester vi gjorde aldrig ngt..jag fick inte ens pengar till kläder..kuratorn försökte o prata me pappa flera ggr..men det gick inte..jag var inte önskad från början sa han flera ggr...ingen ville ha mej inte mamma inte pappa inte nån...så tyvärr var jag tvungen att leva i en värld som jag inte levde i..allt blev lögn ...jag ljög om hur min familj var jag ljög om allt..jag ljög för att klara mig från lögnerna innan...på kvällarna och nätterna grät jag över min ångest för att jag fått ljuga så mkt....många visste inte sanningen om mitt liv alls.. Jag kunde inte komma  ur mitt ljugande jag v ar tvungen o  flytta jag orkade inte mer ju äldre jag blev ju mer lidande blev det över mina lögner,,,,,,jag hade inte så många bra vänner men jag svek dem jag hade mej nära för jag var rädd...jag flydde och hörde aldrig av mej mer ...guuud vad jag saknat vissa i mitt liv ...Titti är en av dom...Jag grätnär jag chattade me henne igår hon skrev så fina saker..,,jag som trodde att inte nån tyckte om mej från min barn o ungdomstid.. Här e två grejer Titti skrev...

23:11Titiola

Du var ju världens bästa kompis. Fanns inget som du inte ställde upp med. Men nu när man tänler tillbaka inser man att du gav men fick inte tillbaka..


här är en rad som jag började gråta som titti skrev...Tack Titti vad det värmde....jag blev så glad!!


23:17Titiola

Det var kul! åH, NU MÅSTE JAG SOVA.
Vill att du ska veta att jag är jätteglad för din vänskap och visste någonstans att allt inte var sant och på något sätt (som kanske bara barn gör) förstod jag att du ar tvungen att göra så. Men det gjorde ingenting för jag gillade dig så mycket för du var en bra vän. Puss på dig


Förlåt att jag lägger ut dessa rader på min blogg men jag blev så glad trodde inte nån gillade mej från förr...jag har inte vågat gå på återträffarna för vad skall folk tro? jag hatade verkligen mitt liv  ..Förlåt att jag bara stack  jag hoppas i hela mitt hjärta att jag får träffa dej igen....





Av Louise samuelsson - 15 juli 2009 01:10

Vår älskade cadiz som vi sålt till polisen...dom säger at han är en jttebra polishäst...gud vad vi saknar han..tack martina som skickade oss bilden.....

Av Louise samuelsson - 15 juli 2009 01:09

Idag vann Hanna sin match i gothia cup...grattis tjejer!! lycka till imorn...

Av Louise samuelsson - 15 juli 2009 00:49

I lördags så tävlade evelina på marielouises häst hille i glommen och det gick jttebra tyvärr petade ett hinder...men både eve o ml var nöjda,,,

På söndagen tränade evelina först golf på morgonen med vonhovmaier....eve tyckte det var skitkul och vill göra det snart igen...

sedan iväg snabbt hem byta om och direkt me hille till hermanstorp o tränade fälttävlan..och det gick asbra..fick hoppa nästan alla enstjärninga hinder...ml sa att det var tur att jag inte vart me för d skulle jag dött...mamma mia ...hoppas jag får åka med snart...

Av Louise samuelsson - 15 juli 2009 00:42

står utanför toyshop när jag ser att det kommer ambulanser o brannbilar o polis....o stannar vid golfbutiken ...jag springer dit o där ser jag att det kört en blå volvo rätt igenom räcket o in mot golfbutiken...containrarna stoppade bilen att fora in i lokalen men det blev rejält buckligt...det låg en äldre man på gatan...hoppas han klarar sig...

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards