Alla inlägg under maj 2009

Av Louise samuelsson - 27 maj 2009 00:08

Blir det så här när vi hamnar på långvården tro..........?

--

En dag kom en gammal dam på ålderdomshemmet körande fram och tillbaka i korridoren i sin rullstol.

Hon gjorde hela tiden motorljud så att det skulle låta som hon körde bil.

Precis som hon körde där fram och tillbaka i korridoren hoppade en gammal man ut ur ett rum och sa myndigt:

-Ursäkta damen, men ni körde alldeles för fort. Kan jag få se på körkortet?

Hon rotar runt i handväskan och får fram ett gammalt tuggummipapper, som hon räcker honom.

Han tittar noga på det, säger att den här gången får ni bara en

varning och skickar iväg henne.

Hon fortsätter sitt ändlösa körande fram och tillbaka.

Plötsligt hoppar farbror'n fram igen och säger allvarligt:

-Ursäkta damen, men jag såg att ni körde över mittlinjen där borta.

Kan jag få se registreringsbeviset!

Ett lätt grävande i handväskan gör att hon får tag i ett gammalt

kvitto, som han ser noga på och säger att den här gången blir det bara en andra varning.

Tanten sticker ivrigt iväg i en rasande fart, fortfarande låtande som en bil. Plötsligt hoppar den gamle mannen ut ur ett rum, han är spritt

språngande naken och har ett präktigt stånd.

Tanten i rullstolen får något förskräckt i blicken, gapar och utbrister

olyckligt:

-Näää inte alkoholmätaren IGEN

Av Louise samuelsson - 26 maj 2009 23:07

Putte gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sa:
- Åh, vad ditt hår luktar gott idag, alldeles nytvättat!
Kvinnan blev rasade och gick raka vägen in till chefens kontor och talade om att hon blev sextrakasserad på sitt jobb.
- Vad är det som har hänt? frågar chefen.
- Putte sa att mitt hår luktar nytvättat.
- Men, vad är det för farligt med det?
- Vad som är farligt med det? fräste kvinnan. Putte är ju för fan dvärg!

Av Louise samuelsson - 26 maj 2009 23:00

En dag var Bosse ute och gick och såg sin kompis Malte-Måns komma åkande i en splitterny cab. Malte-Måns stannade vid Bosse och visade upp ett stort smil, mycket nöjd med sin nya bil!
- Malte-Måns, var har du fått bilen ifrån? frågade Bosse.
- Stina gav den till mig.
- Gav hon den till dig? Jag visste att hon gillade dig, men det här är ju löjligt!
- Så här var det, sa Malte-Måns. Vi var ute och åkte längs kustvägen mitt ute i ingenstans. Helt plötsligt kör Stina in på en lite skogsväg, stannar och kliver ur bilen. Sen kastade hon av sig alla kläderna och sa:
- Malte-Måns! Kom och ta det du vill ha!
Så jag tog bilen och åkte iväg!
- Du är smart, sa Bosse, hennes kläder hade aldrig passat dig!

Av Louise samuelsson - 26 maj 2009 22:53

Nu flyttar dom snart...faan..tycker att det e  hemskt att gå hem te dom nu ...allt e så tomt bara kartonger ...allt så rent..men dom är värda detta absolut...men jag kommer o sakna dem så sjukt mkt..nu kommer jag inte att höra magnus morgonfisar längre...när man presis fattat att det är magnus o inte åskan som jag trott i 5 år....

Av Louise samuelsson - 26 maj 2009 22:49

Monstret är i uddevalla och hälsar på mamma o pappa i några dagar nu skööööööööönt...han ville att jag skulle åka me eller huuuur...

han vart sur men jag bryr mej inte...

nu ser jag frammemot lördag då fam larsson kommer på grillning...hoppas jag kan få ingmarie under bordet det är mitt mål i helgen hehe...


Av Louise samuelsson - 26 maj 2009 10:33

Min bror är här o jag hatar det ...han är som ett barn måste passas ...han är så nerväderande....han kränker mej hela tiden...hans kvinnosyn är inte o leka me..tack gode gud nu  åker han till uddevalla i några dagar ...hoppas 5 juni kommer snart...man borde vara glad när man inte har träffat han på flera år..men om ni bara visste...allt jag o min syster gör är fel...han dricker o dricker och ju mer han får i sig ju argare blir han...orkar snrt inte mer..tjejerna håller sig på sina rum ...han trycker ner min o min syster så..så uppmuntrar han min systers exman som nästan slått ihjäl henne så hon låg på sjukhus,,,,säger han te mej fin människa fy faan...

snälla kan nån ta mej härifrån några timmar....säg ngt snällt även om ni inte menar det,,,jag är på väg o gå sönder av hans kränkande...jag är en värdelös människa jag kan inte ngt han har nog rätt..

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards