Alla inlägg under juni 2009

Av Louise samuelsson - 10 juni 2009 22:51

Idag har det varit kul....skönt o få göra nytta och känna sej behövd....

älskar det...

jaha gatan e så jäkla tråkig när man inte möts av fam rambäck...gatan e nästan död...deras gamla lägenhet e bara persienner i fönstrena..säkert ett monster som bor där...huuuga..

Sverige vann idag....jippi...oj vad jg var intresserad av fotboll jooo,,,

När jag kom te parkeringen idag var det punking on my decking...jäla shit...så nu kär jag på reservdäck...utgifter o utfigter ...

men men det kunde vart värre jag kundeblivit på körd av en lastbil...

fam larsson är i bulgarien och jag saknar dom...saknar immiz snuskmeil...

Måse ta tag i mitt liv nu...jag e helt slut...måste få livsglädjen tbka...borde vara glad som har det mesta...men några saknar jag i mitt liv....ni vet vem ni e..hehe..jaja nu ska jag ta hand om tvätten om jag orkar...undra när evea ska orka gå me på bio då....och maaalin..jaaa ...biiioooo...,

Av Louise samuelsson - 8 juni 2009 13:16

Grillning * 
Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här.   
Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till, 
  
Eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör.   
Förmodligen eftersom det medför vissa risker (tändvätska, eld osv.). 
  
När en man erbjuder sig att grilla händer följande: 
  
Rutin: 
1. Kvinnan handlar all mat 
2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten. 
3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen. 
  
Här kommer det viktiga: 
4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN.   
  
Mera rutiner: 
5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare. 
6. Kvinnan  går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid. Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet! 
  
Viktigt igen: 
7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN.   
  
Ännu mera rutiner:   
8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk. 
9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar. 
  
Och viktigast av allt: 
10. Alltackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter. 
11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin matlediga dag? När han ser hennes reaktion så kommer han fram till (det han har misstänkt länge) att det aldrig går att göra en kvinna nöjd! 
  
  
 

Av Louise samuelsson - 8 juni 2009 10:36


 I går blev jag stoppad i en poliskontroll och polisen sa:
 
 - Detta är körkortskontroll, var vänlig och kliv ur bilen. Ni har 
 druckit.
 
 Jag: Jag försäkrar att jag inte druckit något.
 
 Polisen: OK. Då ska vi genomföra ett litet prov. Föreställ er att ni 
 kör På en dåligt belyst väg. Plötsligt ser ni två ljus komma emot er. 
 Vad är det?
  
 Jag: Det är en bil.
  
 Polisen: Javisst, men är det en Mercedes, en Audi eller en BMW?
 
 Jag: Jag har ingen aning?
 


 Polisen: Alltså är ni berusad.
  
 Jag: Jag försäkrar. Jag har inte druckit något
  
 Polisen: Okay. Vi försöker igen. Föreställ er att ni kör på en dåligt 
 belyst väg. Plötsligt ser ni ett ljus komma emot er. Vad är det?
  
 Jag: Det är en motorcykel.
  
 Polisen: Javisst, men är det en Honda, en Kawasaki eller en Harley?
  
 Jag: Jag har ingen aning?
  
 Polisen: Som jag sa. Alltså är ni berusad.
 
 Jag började surna till så jag ställde en motfråga.
 
 Jag: Jag har en motfråga. Föreställ er att ni ser en kvinna, stående vid ett gathörn, i nätstrumpor, högklackade skor i en mycket kort kjol. 
 Vad är det?
  
 Polisen: Ja den saken är klar. Det är en prostituerad.
 
 Jag: Javisst, men är det er dotter, er fru eller är det er mor?
 
 Sedan dess har jag inget körkort.


Av Louise samuelsson - 8 juni 2009 10:09

God morgon....solen skiner knappt....helgen vart toppen fått slita hårt haha not...det e underbart jag älskar det..tack!! skulle gått på bio med evelina igår men när hon kom hem från stallet så var hennes lillfinger i 3 former om man säger så...snabbt iväg till akuten ..och röntgen idag kl 745..vet ej hur det gått än evelina ville gå dit själv..och hon är fortfarande kvar ....jag har ringt o ringt ...men nada svar...jaja eller så dissar hon mej hehe..sen e det full rulle idag  ska iväg o ta ut hästarna sen hem..sen till reumatolugen få ngra sprutor i fingrarana...sen kl 5 ska vi på elbilsrace hehe det låter det..med evelinas skola..spännande...

imorn åker pojkarna till bulgarien fusk...vill okså åka iväg ,,,jag o tjejerna skall försöka hitta en restresa veckan efter midsommar...hoppas hoppas vi kommer iväg.nä nu ska jag sätta igång...kram på er...

Av Louise samuelsson - 7 juni 2009 00:10

Trist match jag höll på och bli galen...har inte hänt så mkt mer idag...fortfarande inte helt ok i mitt fucking huvud med det blir bättre...har så kt verd tankar i mitt huvud som jag inte vill ha...är hela världen lycklig utom jag ?? näää....vrf tror man att man e ensam om problem då...psyko.

snart börjar innebandysäsongen igen...jippi..saknat alla matcher..

anmält björbäck nu och det skall bli så kul,,,det e så underbart där..både eve o hanna o peter ska me....vi ska bo i tält huuuga...om inte nån har en gammal husvagn o hyra ut te oss ....dessa dagar..våran manager har ju sagt upp sej så nu har vi inte nån hehe..

tänkte gått upp till jess idag hennes gubbe är ju i storstan..men jag somnade sen när jag var ute me dogsen var det svart hos henne....

Av Louise samuelsson - 6 juni 2009 19:24

Jag ska snart äta pizza....mumma nuttigt jaaaaa...

snart börjar matchen sverige . danmark...hela sverige..

skulle haft gäster idag men jag vart så trött att jag inte orka tror att hanna o jag e på väg o bli sjuka..

Nu får jag inte träffa grabbsen på ett tag...peter for hem idag ...de åker till bulgarien på tisdag...orättvissstttt jag villl oksåå..jag o hanna är ju ensamna i sommar så vi skall ta en restresa bara hon o jag..härligt...JAJA  ha en bra kväll....

Av Louise samuelsson - 6 juni 2009 01:03

¿Det var ett faktum, de skulle skiljas.
Maken hade hittat en ny yngre lekkamrat,
och ex-frun fick tre dagar på sig att flytta medan mannen
reste bort...

Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i
kartonger och väskor.
Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna.
Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra
matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och
festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska
Chardonnay.
När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade in
halvätna
räkskal doppade i kaviar inuti alla gardinstänger.
Sen rengjorde hon köket och lämnade huset.
När maken återvände med sin nya flickvän var allt bara lycka och
glädje
de första dagarna.
Sen började huset sakta, sakta att lukta.
De försökte allt; dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med
fönstren vidöppna.
Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare,
mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp
överallt.
Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu
inte så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar.
Till slut revs de dyra tapeterna av ull ner och ersattes.
Inget hjälpte.
Folk slutade komma på besök.
Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset.
Hembiträdet slutade.
Slutligen stod de inte ut med stanken längre utan beslöt sig för
att flytta.
En månad senare hade de inte fått huset sålt, trots att de
halverat priset.
Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att
svara på deras telefonsamtal.
Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån för att betala
sitt nya hus.
Ex-hustrun ringde mannen och frågade hur allt stod till.
Han berättade hela historien om det ruttnande huset.
Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem
förskräckligt
mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset.
I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick
han
med på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på
villkor att hon skrev på
samma dag.
Det gick hon med på.
En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg
flyttfirman
komma och hämta allt för transport till den nya bostaden.
Inklusive gardinstängerna...

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards