Alla inlägg den 17 september 2008

Av Louise samuelsson - 17 september 2008 23:47

Jag heter Penis, begär löneförhöjning av följande skäl:

* Jag utför kroppsarbete
* Jag arbetar på stora djup
* Jag störtar med huvudet först in i mitt arbete
* Jag har aldrig ledigt på helger
* Jag arbetar i en fuktig omgivning
* Jag får inte betalt för övertid
* Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation
* Jag arbetar i höga temperaturer
* Mitt arbete utsätter mig för stora smittorisker.


BESLUT:


Bäste Herr Penis,

Efter noggrant övervägande av Er begäran har förvaltningen kommit fram
till slutsatsen att avslå den samma av följande grunder:

* Ni arbetar inte 8 timmar
* Ni somnar redan efter kortvarigt arbete
* Ni följer inte alltid ledningens anvisningar
* Ni arbetar inte alltid på er av ledningen anvisad plats, utan
uppehåller Er oftast på andra platser

* Ni tar inget eget initiativ utan måste sättas på press och bli
vänligt behandlad innan Ni överhuvudtaget börjar arbeta

* Er arbetsplats är tämligen smutsig när Ni lämnar den
* Ni följer inte alltid säkerhetsföreskrifterna t ex användandet av
skyddskläder

* Ni går i pension långt före 65 år
* Ni tar aldrig några dubbelskift
* Ni lämnar ibland Er anvisade plats utan att ha slutfört Ert arbete

* Och som det inte vore nog: vi har ständigt sett Er lämna
arbetsplatsen bärandes två säckar med misstänkt utseende.

Av Louise samuelsson - 17 september 2008 23:46

Jag gick efter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig skabbig och
hemlös kvinna, som tiggde om pengar till mat.
Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade:
- Om du får denna peng, kommer du att använda dem till vin i stället för mat?
- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.
- Kommer du att använda dem till shopping i stället för mat? frågade jag.
- Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att försöka hålla mig vid
liv, svarade kvinnan.
- Kommer du att använda dem för att gå till en frisör i stället för mat? frågade jag.
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan.
- Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med mig
och min man ut på middag i kväll.
Den hemlösa kvinnan svarade chockad:
- Tror du inte att din man kommer bli arg om jag gör det? Jag vet att jag är smutsig och luktar förmodligen ganska illa.
Då svarade jag:
- Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när hon slutat med shopping,
frisör och vin.

Av Louise samuelsson - 17 september 2008 10:02

Av Louise samuelsson - 17 september 2008 09:53

Igår letade jag o letade efter han...hitta han ej nån stans...

Av Louise samuelsson - 17 september 2008 09:52

Två Präster ska duscha efter en hård dag på jobbet.
De klär av sig men båda inser att de glömt tvål.
Fader John vet att han har tvål på sitt rum.

Naken beger han sig till rummet och tar två tvålar.
Halvvägs tillbaka ser han tre nunnor komma åt hans håll.

Snabbt som ögat ställer han sig helt still som en staty.
Nunnorna som inte sett denna nya staty stannar för att beundra dess naturlighet.

En av nunnorna kan inte hålla sig utan måste känna på den lite så hon tar tag i snoppen och i ren chock tappar prästen ena tvålen.
-Åh titta, säger den andra nunnan, det är ju en tvålautomat.
Och för att kolla drar även hon i snoppen, då tappar John även den andra tvålen.

Jag vill också ha en tvål säger den tredje nunnan.
Och drar en gång i snoppen.
Då det inte kommer någon tvål blir hon lite irriterad och drar några gånger lite snabbt och utbrister:
-Titta flickor, flytande handtvål.

Av Louise samuelsson - 17 september 2008 09:27

Jaha nu dag nua beskymmer...oj va positiv jag låter ihaoo..Evelinas feber är  nog på väg o bli bra nu tack o lov ..fick rida lite igår men fick hjälp me 3 av hästarna..tack o lov..så det lev  inte te så mkt ansträngning inte. Hanna har jag inte sett så mkt hon tränar o tränar  ..tränade i 4 tim igår kväll och jag e ju så pinsamm så mej vill hon inte se på träningarna..tur jag får vara i stallet ialla fall. vad händer idag?? herregud jag vet inte ens vad det är för dag. Jag har haft ont i mina leder i några dagar jobbigt trodde det skulle bli bättre nu när jag rör mej så mkt..huuu.  min psoriasis e värre än nånsin...kanske inte bra o banta????ja mår kanske inte helt hundra har mkt oro i kroppen..vete fan hur jag ska bli av me den. ..nån som har tips???

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards