Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Louise samuelsson - 10 augusti 2008 16:07

RE ang filmen....vår älskade häst gjorde sönder sina hovar förra sommaren ....åkte till första vetrinären och han sa att det var kört fanns inte ngt att göra...snyft...Cadiz vara bara 6 år..men jag gav mej inte vi åkte till ale kliniken till vetrinär mikael svedberg och han sa det här fixar vi...han och hovslagaren björn berg gjorde ett fantasktisk jobb och lyckades rädda han ,,,det var en pärs fick åka till kliniken nästan varje vecka med han..Vet sa att han hade på pålagringar på frambenen och att han troligen inte håller som tävlingshäst...nej nej eftersom min dotter tävlar bara hoppning blev det tufft beslut vi fattade...Evelina ville inte sälja han till någon privat ryttare... så kom min älskade styvdotter sandra ståhl på att jag kunde prova o ringa till polisen...hon brukar jobba i stallet hos polisen...vi bestämde att vi sklulle göra en tokig film jag visste ju hur cool han är...Sara (surr) carlsson stod för filmandet och vi började filma....ja reultatet kan ni ju se....skicka filmen till polisen och dom gapskrattade o sa till mej att av alla tokiga filmer de fått så var denna nummer 1...men dom gilla va de såg och tog hem han på prov...så kom samtalet ...dom vill köpa han..så nu är vår älskade Cadiz polishäst i göteborg...enda gula polishästen....han har det fantastiskt bra..men vad vi saknar han...han har en enorm personlighet.....han är underbar...visst är det en söt solskenshistoria!!!!

SAra och Zandra tack för all hjälpa ska gottgöra er ni är underbara tycker jttemkt om er!!

Av Louise samuelsson - 10 augusti 2008 16:02
http://www.youtube.com/watch?v=7Luz0pEKTRk

Av Louise samuelsson - 10 augusti 2008 15:37

Regn regn regn....e trött på det nu...tog ut hästarna ialla fall ..dom verkade inte bry sej..

Jag hade lovat och ta in maria o peters hästar ´kl 3..ösregn foppatofflor gissa om jag var våt!!!!!stora vatten pölar fick jag vandra genom och halveterhögt gräs...hästarna vägrade gå i pölarna o det var trång gång så gissa vem som fick offra sej...

Jaha idag tionde dagen utan mat...känns mkt bra idag..oroväkande bra..

längtar inte ens efter mat...man blir väldigt mätt av deras pulver..men inte många pulver sm är goa..hua

Imorn kl 9 ska jag träffa en träningcoach  som skall lägga upp mina träningar och imorn ska viktgruppen träffas. spännande....!!!!

Och snart ska jag börja promenera varje dag....men inte än mina ben orkar inte hundra kilos tyngden mer än den motion jag får istallet just nu..in och ut med hästar mocka 4 boxar  hujeda mej.. hade jag inte haft mina hästar hade jag vart död idag det e jag säker på ...hade låst in mej i huset och aldri gått ut igen...Kanske inte så illa men det lät bra....kolla in bilden nedan det är min stallkompis haha ann ....snacka om pudding....MALIN.....kämpa på du klarar det!!!!!!!!(malin börjat cambride kuren)


Av Louise samuelsson - 10 augusti 2008 01:18

KOlla grabben e han inte sööt

Av Louise samuelsson - 10 augusti 2008 01:07

Jaha nu var dag nio avklarad ...mått mkt bättre idag..inte vart sugen på nån mat alls inte godis heller..fast jag är fortfarande trött..men men....men bara att veta att det är 81 dagar kvar puh..

jag tänker på hur kul det skall bli och få handla kläder sånt som jag hatar idag...Funderar på vad man skall ha som delmål men det är inte enkelt uggh..Jag är så skeptisk fortfarande eftersom jag misslyckats på många gånger..Men jag måste sluta tycka synd om mej själv , den enda som kan rädda mej är jag själv,ingen annan kan göra det åt mej.

Min dag idag har inte alls vart speciellt rolig...som alla andra dagar...stallet stallet.stallet....fick ta hand om det själv eftersom evelina är hos anna och fredrik  och jobbar...Idag vann anna drottnings slivias pris gratti grattis..Hanna har sin kompis kajsa hemma och jag och min gubbe kollade på os...låtsades tycka det var roligt med boxning för att jag skulle få lite kill i håret...vad gör man inte..

Jag vill tacka alla mina goa vänner för allt stöd jag får ni är underbara..letade fram några bilder på er...ni som ej e med jag har inte glömt er men jag har inte lyckats hitta alla bilder än..( tur för er)..

men vänta bara....god natt

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards