Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Louise samuelsson - 21 januari 2009 23:20

Jag och evelina var på bio wallander...hämnden...ganska seg ..tur att det finns popcorn o godis...men värst var det att det satt en man bakom mej och verkligen käka snor vidrigt han satt o drog in hela tiden o svalde...guud vad jag mådde illa ..han var verkligen vidrig..jag var nära och säga te han att gå ut o hosta upp en liter snor och komma tebaka sen...puh..kanske hade filmen vart bra utan snor..

Av Louise samuelsson - 21 januari 2009 23:11

KURSER för män 200 9  

SLU:s fristående kurser för män  V T-0 9 

Kurs 1

Hur man fyller på ispåsar
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.

Kurs 2

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp

Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering?
Och hur lägga ner den igen efter urinering?
Mycket praktiska övningar

Kurs 4

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på videoband.

Kurs 5

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna
istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.
Öppen forum

Kurs 6

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband

Kurs 7

Våga fråga efter vägen när du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.

Kurs 8

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator

Kurs 9

Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel

Kurs 10

Hur man lär sig att älska shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.

Skicka vidare till kvinnor som vill ha något att le åt
och till män som kan ta detta.


Av Louise samuelsson - 21 januari 2009 11:03

usch vad orättvisst det kan vara livet..igår kväll blev peter kompis ihjälkörd 17 år gammal..fruktansvärt,,livet kan ta slut i en handvändning..man borde vara mer rädd om varje dag en vet inte när det är den sista..jag vet inte hur olyckan gick till ..jag inte en aning om vem pojken är men ändå kände man smärta..hanna var okså jtteledsen fast ingen av oss träffat han..men men..man får nog sina tankar..17 år har ju knappt livet börjat..men jag tänker alltid allt har sin mening ...?? men vad är det för mening att ta bort en 17 åring eller barn överhuvud taget..??

Av Louise samuelsson - 21 januari 2009 10:58

Ska snart dra till stallet o göra klart allt jipiiiiee...tycker inte det är kul alls ..kanske är det för jag hatar o frysa eller ngt..vet inte..eller så har vi för många hästar..tänk vad underbart o bara haft en..nu när jag kommer o börja med mitt pulver igen kommer jag inte o vara där alls på kvällarna ..så i 9o dagar får ni fika utan mej ..snyft..jag måste för annars klarar jag det itne.jag skall träna göra annat på kvällarna...jag gör klart allt på dagen så eve bara kan rida hästarna..jag måste stoppa mina fällor..jag älskar ju o fika skulle lätt kunna vara med i fik sm...

Av Louise samuelsson - 21 januari 2009 00:41

Året som var det värsta i mitt liv....11 jan blev jag rånad o misshandlad på jobbet..på natten kom det in ett gäng md ungdomar 4 tjejer o 2 killar...ena killen kom framm och sa hit med pengarna ...-eller hur svarar jag,,,inte tror man att man skall bli rånad av 6 omaskerade ungdommar..jag blev dragen ut i håret väl ute vid pumpen började dom sparka mej..tjejerna var värst..det gjorde inte ens ont jag var helt borta..minns inte hur det slutade jag vaknade upp på akuten svullen i hela ansiktet lårkaka ...ja guud vet allt..jag fick veta att alla var tagna en taxichaför hade kommit mitt i misshandeln..Jag såg inte klok ut..jag minns att jag bara låg i rummet o tittade i taket..jag tänkte på dick o barna vad oroliga dom måste vara..inget mer rörde i min hjärna jag var inte rädd jag var bara tom..jag trodde att det var stefans kompissar hela tiden men det var det inte..jag låg på sjukhuset ...jag lämnade kvar mitt liv på sjukhuset när jag gick..jag var som en zombie..enveten gick jag till jobbet...som om inget hänt..ringde bara chefen o sa n är jag hemma jag jobbar imorn..han var helt chockad men trodde nog inte att det var så farligt..när jag jobbat i en timme händer ngt..jag vet att jag hämtar en hänt i veckan och går o sätter mej..mitt under jobbet på natten..polisen kom till affären och försöker o kommunicera med mej men det gick inte han ringde ambulans..jag hade hamnat i chock..sedan dess har jag inte arbetat mer..allt kaos..sjukhuset igen hamnade p krishantering fattade inget jag var en zombie..hade inte ens känt att jag var helt blåslagen i nacken..jag var jttesvullen ..åkte snabbt in på röntgen..men allt var ok ..trodde jag hade fått bara en lite spricka..kom hem jag blev svullnare o svullnare,,blev inlagd igen..ut igen...

Kunde inte se tappen vvar bara inne stackars min familj..jag slöt in mej dick fick inte veta mkt alls..stackarn..rättegången var hemsk..men jag vann...skulle få skadestånd men dom hade inga pengar så det skulle vidare till brottsoffermyndigheten o där tar det tid..guud vad jag kämpat..men men..jag sa upp mej frn statoil..ville bara dö..tappade livslusten totalt,,jag fick åka iväg för brottoffer nånting i skåne där vi  var 5 som råkat illa ut...alla var lika konstiga som jag alla låste in sej på rummen förruom när vi hade gruppterapi..jag fick flera panikattacker..det var hemskt..blev mer o mer inåtbunden..rädd för allt rädd för livet ...2 rättegångar o hot o hemsk heter väntade mej ...

Vi fick lämna frlunda det funkade inte jag kunde inte ens gå ut..

min enda ttröst var godis godis..det året gick jag upp massa..mittliv var ju ändå slut..guud vad hemskt det var att läsa om det i tidningen..minns int e så mkt mer av det året eller av de tio årena efter det..läkarna försökte få mej att äta deppomedecin...men jag vägrade jag blev besvärlig patient..bla bla..alla jobbade emot mej..de få vännerna jg hade kvar efter stefan drog ingen orkade med mej..ingen i min familj visste hur jag mådde egentligen..sa till alla att jag mådde bra för att slippa förklara sej..jag är en mästare på att ljuga..alla trodde verkligen att jag var glad innom mej var det som en vulcan som väntade på stora utbrottet..

Förlåt mej alla som fick utstå allt..nu tio år efter samma vrak samma veka människa,,,hur skall man glömma o gå vidare..jag fick psoriasis atrit mitt i allt ..mina leder är kaos ..fast mkt bättre nu..jag visar nästan adrig min smärta..mitt crp är jttehögt jämt ...hemska skorven som knäcker mej ..vill må bra vill må bra..det hade vart lättare för mig och blivit av med 2 armar..alla ttror jag är en latmask som inte  har ett jobb ..alla säger men lollo du som alltid är så glad..jag har så mkt smärta..jag e ju psykiskt nörd..störd jag guud vet allt..hur skall jag gå vidare kommer min hemska psoriasis o försvinna när jag går ner i vikt..kommer jag o  glömma alla hemskheter?? vill inteha det så här..ge mig styrka att gå vidare..

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards