Alla inlägg den 9 november 2008

Av Louise samuelsson - 9 november 2008 23:42

När en lastbilschaffis stannar för rött glider en liten Suzuki Swift upp

jämsides. Ur Swiften hoppar en blondin, som springer runt till lastbilens

förardörr och knackar på. Lastbilschaffisen vevar ned rutan och blondinen

säger:

-Hej, jag heter Lisa och din last håller på att läcka ut



Lastbilschaffisen struntar fullständigt i blondinen, men när han stannar vid

nästa rödljus glider Swiften upp jämsides igen. Blondinen hoppar ur,

springer runt och knackar på förardörren. Lastbilschaffisen vevar ned

fönstret och blondinen utbrister igen:

-Hej, jag heter Lisa och din last håller på att läcka ut!

Lastbilschaffisen skakar på huvudet och fortsätter nedför gatan Vid det

tredje rödljus-stoppet händer samma sak igen. Andfådd hoppar blondinen ur

Swiften, springer runt och knackar på fönstret på förardörren.

Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen säger på nytt:

-Hej, jag heter Lisa och din last håller på att läcka ut!



När det blir grönt drar lastbilschaffisen på och hinner fram till nästa

rödljus i god tid innan Swiften. Den här gången hoppar lastbilschaffisen ur

och skyndar iväg att möta Swiften.

Han knackar på fönstret till förardörren och när blondinen vevar ned rutan

säger han:

-Hej, jag heter Bosse, det är mitten av januari och jag kör saltbilen!

Av Louise samuelsson - 9 november 2008 23:30

Idag har vi vart me krk i flyinge...Bussen gick på morran och jag tror vi var 42 st..alla på gott humör..väl framme fick vi gå runt o kolla i stallarna o på vagnarna m.m...väldigt intressant,,,o en gravplats för hästarna,,alltså dom som e döda...skönt o komma hemifrån ett tag,,,hoppas det blir fler sånna resor..dom hade en underbar cafeteria där vi åt go mat...mumma..ja o karin fick i oss en mariestad oksåå mumms...

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards