Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Louise samuelsson - 19 oktober 2008 23:59

Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vid vårdcentralen i småländska Gällaböke.

Doktorn frågar : "Vad kan jag hjälpa Er med?"

Mannen tar då till orda och undrar : "Skulle Du inte kunna titta på hur vi älskar?"

Doktorn blir visserligen något förvånad men går med på det
.

Efter akten säger doktorn : "Jag kan inte se något fel. Sättet Ni älskar på verkar ok. Men besöket kostar 150:-."

Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid. Paret älskar utan besvär, betalar 150:- för läkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.

Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt : "Vad är det för symptom Ni upplever och varför vill Ni att jag skall titta när Ni älskar?"

Då svarar mannen : "Vi vill egentligen inte ha svar på något. Men hon är gift så vi kan inte gå hem till henne. Jag är också gift så vi kan inte gå hem till mig. Att hyra en stuga kostar 300:- och ett hotellrum 450:-. Här behöver vi bara betala 150:- och jag får tillbaka 100:- från sjukförsäkringen. Dessutom har doktorn tystnadsplikt och snart så får jag ett frikort."

Av Louise samuelsson - 19 oktober 2008 01:22

Tantvarning är när du....

...sitter och klipper ur rabattkuponger för skojs skull- och sedan faktiskt använder dem

...byter blomskott med väninnorna

...tycker att unga tjejer klär sig så konstigt "när de är så söta egentligen"

...tycker att niobion är för sent en vardagskväll

...köper antirynkkräm på flygplatsen

...går och simmar kl 06.00 för att slippa "alla skolbarn"

...tycker att det är läskigt när du åker med någon som kör fort

...sätter upp lappar på jobbet med texten "Städa efter dig!"

...slätar ut och tar vara på julklappspapperet för att använda nästa år

...går till affären med den fula miljövänliga tygkassen utan att skämmas

..ser fram emot de nya avsnitten av "Antikrundan" på TV kl 21.15 en lördagskväll

...börjar sminka dig vid speciella tillfällen

...väljer bekvämlighet före senaste mode

...slutar använda skärp

...grubblar över om det bästa för krukväxterna är Blomstra eller Substral ...provåker sträckan innan du ska bort för att veta hur lång tid det tar

..börjar bli så gammal att ljusen kostar mer än tårtan

..väntar på grön gubbe trots tomma körbanor

...börjar prata med dig själv

...kör med tvåhandsfattning på handväskan

...går över till utanpåblusar

...gärna sitter hemma en lördagskväll - och vågar berätta det för omgivningen

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards