Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Louise samuelsson - 22 mars 2009 23:53

Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med nånting...

Husmorstips 1:
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
:
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.



Husmorstips 2:

För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:
Köp pulvermos, det håller ett år.



Husmorstips 3:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.



Husmorstips 4:

Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

 


Husmorstips 5:

Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.


Husmorstips 6:


Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.



Husmorstips 7:

För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:

Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.



Husmorstips 8:

Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin ?????  


Av Louise samuelsson - 22 mars 2009 01:36

Faaaan vill jag bara säga mkt måste jag få ur mej..jaghar så många tankar varfär varför varför....

Det är ju inte bara min mam o papp som skjutit undan mej ...hur kunde mrmor morfar mostrar fastrar farmor farfar.....alla hur kunde alla bara se på....????? jag var så jävla ensam ensam..faaaan..de jular vi firade ihop satt jag för mej själv jag  längtade inte tills tomten kom för jag visste...min pappa fick jag alltid samma sak en chokladask med en hundralapp i och mamma typ de grejerna hon fick som premier på yves roscher,,,,mer var jag inte värd...såg allla paket mina kusiner fick hur alla tittade på dom och dom fick alltid det finaste ....alltid all uppmärksamhet..jag saknade inte finare paket jag saknade deras närvaro ....jag fanns inte ...va vi 17 st i rummet var det som 16 isglassar...mot mej ..aldrig fråga nån hur jag hade det ...jag vet att dom visste....farmor kramar mina kusiner jag fårinte en kram...ofta satt jag på toaletten och grät..vad var det för fel på mej lukta jag illa? var jag ful? varför älskade inte nån mej....?? jag var bara tyst våga aldrig prata...ifall ajg gjorde fel...alla sköt bort mej...fanns kärlek?? vad är kärlek?? i hela mitt liv har allt handlat om lögner o svek..svek som gjort hål i mitt hjärta för alltid..hur kan sin egna familj o släkt skita i mej...?? alla såg på men inte nån ingrep...varför varför??? jag var inte ett barn jag var en tillgiven ludig valp som fick stryk om jag gjorte ngt fel....jag vet inte nån som älskat mej inte en enda...är jag värd att leva över huve taget?? jag vill ha kärlek vad är kärlek...?? KRAMA mej jag behöver det.....!! vad skall jag ta mej te allt bara kommer ifatt mej...nu börjar jag minnas allt!!! jag vill inte veta jag vill bara skrika glömma allt!!varför kan jag inte det?? varför e livet så svårt?? vem är jag?? jag får höra varje dag lollo du är dej inte lik duär så konstig ..bara för att jaginte ler för att jag inte alltid är den tokiga lollo...det är bara ett skal...innom mej e jag på väg o gå sönder totalt...varför kan jaginte bara glömma allt gammalt...jag e livrädd att inte vara en bra mamma bra vän ...bra fru ....totalt livrädd.....faaan...

Tack gode gud attjag har dicks underbara familj....ni e underbara älskar er otroligt mkt...jag vill bara bli lycklig...jag känner mej som världens mest ensamna människa...jag vill klara av mitt liv bli ngt ....bara att få känna sig behövd....älskad.....jag e på väg o gå sönder...jag umgås knappt med mina vänner mer för jag e så trött..jag e helt slut...har så mkt rädsla att jag inte vet vad jag skall ta mej till...

Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards