Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Louise samuelsson - 23 mars 2009 23:39

Det börjar kännas bättre...tror jag..evelinas nya häst kommer på lördag som vi ska få ha ett tag nu...ganni åker hem till helgen och det känns både skönt o lite sorligt han e ju en go häst....men evelina ska bara ha 2 hästar det blir jttebra...hoppas jag..

Hon som äger hästen vi ska få ha är såå supergo..tack alexandra !!

Vart på akuten med evelina ikväll...var på träning o hon mådde inte bra efterråt ..fick feber under träningen typ..haft feber till o från ett tag nu så jag trodde det var ööver...dom tog massa prover får svar imorn...håll tummarna..så det blir inte ngn träning resten av veckan..


hanna tränade som vanligt innebandy idag till helgen åker hon på cup till jönköping..nice...

Meen Bilen dom hittar inte ngn beg styrled eller vad det hette jag får panik vad ska vi göra ny går på 20 tusen...me jobb o så ---jag e deprest..måste ha min bil min bil.....

Av Louise samuelsson - 23 mars 2009 23:31

 Kalle var dödstrött på att gå till jobbet varje dag, medan hans fru
> bara var hemma.
> Han ville att hon skulle förstå vad han tvingades genomlida, så
> han bad till gud:
>
> 'Kära gud, jag går till jobbet varje dag och sliter i 8 timmar, när
> min fru bara går hemma.
> Jag vill att hon ska förstå vad jag genomlider, så snälla låt
> hennes kropp byta plats med min för en dag.
> Amen.'
>
> Gud i sin gränslösa visdom lät det så ske.
> Nästa morgon vaknade Kalle som kvinna, han gick upp och gjorde i
> ordning frukost, gick ut med hunden,
> väckte barnen, tog fram deras kläder, packade deras lunch och
> körde dem till skolan.
> Han körde sedan tillbaka hemåt, hämtade kemtvätten och
> stannade till vid banken för att ta ut pengar
> och körde vidare till stormarknaden för att handla mat.
> Väl hemma satte han in all mat, gjorde rent kattens låda och gick
> ut med hunden.
> Klockan var nu redan 13:00 så han skyndade sig att bädda
> sängarna, slänga in en maskin tvätt,
> damma lite och tvätta av köksgolvet. Han körde sedan till skolan
> och hämtade barnen,
> hamnade i en diskussion med dem om läxböckerna som de glömt
> kvar i skolan.
>
> När de slutligen kom hem efter några rundor tillbaka till skolan,
> satte han fram mjölk och smörgåsar samt såg till att barnen satte
> sig med läxorna.
> Under tiden tog han fram strykbrädan och stök ett berg med tvätt
> och tittade på TV samtidigt.
> Klockan hade nu blivit 16:30 och det var dags att göra i ordning
> middagen.
> Efter att de hade ätit plockade han av bordet, gjorde rent i köket
> och startade diskmaskinen.
> Medans hans partner gick ut med hunden, hällde han upp ett bad
> till barnen
> vek ihop och lade in tvätten och såg sedan till att barnen kom i säng.
> Klockan 21:00 var han helt slut och fast hans dagliga sysslor inte
> var helt klara,
> gick han till sängs där hans partner förväntade sig en het
> kärleksstund.
> Nästa morgon vaknade han,
>
> knäböjde omedelbart vid sängen och bad till gud:
> 'Snälla, snälla gud, låt oss byta tillbaka, det var fel av mig att
> vara avundsjuk för att min fru har möjlighet att vara hemma på
> dagarna.
> 'Gud i sin gränslösa visdom svarade:'Jag känner att du har lärt dig
> en läxa och byter gärna tillbaka,
> men du får vänta i 9 månader eftersom du blev gravid i går kväll.'
>
>

Av Louise samuelsson - 23 mars 2009 13:42

Jipppi på torsdag skall jag o peter vara med ie n psykologisk triller i bergsjön som statister...ska bli jttekul..

Vet bara att den heter sebbe och att huvudpersonen är ju jonas karlsson....han är ju såå assoooommee..hoppas man får se han ialla fall hehe..

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=483861&ref=rss

Av Louise samuelsson - 23 mars 2009 10:14

ÅÅ underbart solen skiner...ska snart iväg till stallet härligt..sedan skall jag iväg till kba skogen o gå...härligt det me..

Evelina är på santa maria på praktik..hela veckan..

Försöker o skrika jihaooooo man mår ju bättre då hehe.,,

har ju så mkt i huvet är på totalrensning nu eller så e det 40 årskris typ,,

men allt löser sig..var o kolla på en as rolig match igår i innebandy,,,anders o peter spelade me med herrarna...deras målvakt hade aldrig stått imål innan och herre guud han va grymm o rolig fick många goa skratt han var helt galen..slängde sig som en fotbollsmålvakt o hehe asooome..tyvärr förlora dom ..men peter gjorde 2 mpl o anders 2 wow ..skulle motionerat igår men det blir aldrig som man tänkt sig..

Oh så jäkla bilen..idag får vi reda på om det kostar 7 eller 17 tusen o laga den jippppii styrled tror jag det heter..ja underbart e det ialla fall..

Jag har underbara vänner som lånat ut sin bil till oss hela tiden ...ska verkligen gottgöra dem ..tack tack ni e underbara,,,,


Presentation

Omröstning

Kommer jag o bli normal nån gång???eller koommer jag alltid o vara kokkosava??
 Ja man kan ju hoppas
 tyvär det är kört för dej
 vete katten
 Neej va kokkosava för då känner jag mej likasinad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards